onsdag 15. oktober 2008

Evaluering

A.Foto
Jeg har lært masse masse om å ta bilder. Før visste jeg ikke helt hvordan jeg skulle klare å ta vellykkede bilder, bare knipset uten å tenke. Men nå har jeg har lært hva man skal gjøre får å få fine bilder, blant annet å gå nærme motiver, bruke makrofunksjonen, tenke på komposisjon og helst ikke ha midtdeling.
Å fotografere er kjempegøy! Og jeg synes det er veldig spennende og det er utrolig at det finnes fine motiver å ta bilde av overalt. Man blir mer oppmerksom på å kikke etter ting å ta bilde av. Veldig interessant yrke/hobby. Gøy, gøy, gøy!

B. Blogging
Jeg syns at det har vært morsomt og interessant å blogge. Og det har vært en gøy måte å ha undervisning og lære på. Det var litt vanskelig i begynnelsen, men det gikk greit etterhvert. Og vi får mulighet til å vise bildene på nett og få tilbakemeldinger, slik vi kan forbedre oss. Det kan også være bra å få tilbakemeldinger fra andre enn læreren.
Vi får også lært mer om nettetikk og å bruke det faglig, som for eksempel at vi ikke skal legge ut bilder av andre uten tillatelse, legge ut personlige opplysninger o.l.
Jeg syns at blogging er gøy, en litt annerledes måte å lære på. Det er også fint bruke blogging i andre sammenhenger og i andre fag, som for eksempel kunstfag.

Ingen kommentarer: