onsdag 1. oktober 2008

Ni beste bilder


Tema: Komposisjon
Det var ingen spesiell ide bak bildet, men leking med kameraet. Det er tatt med et speilreflekskamera.
Komposisjonen fungerer bra, med skrålinjer, bevegelse og interessepunkt. Lyset er greit, og det gjorde ikke slik at bildet ble flatt.
Jeg har lært at man kan ta fine bilder av all slags motiver.


Tema: Venner
Ideen var at jeg ville få til et morsomt bilde. Det er tatt med speilreflekskamera.
Jeg syns komposisjonen fungerer bra. Hun blir interessepunktet, og sklien lager skrålinjer i bildet. Lyset er mykt og får frem objektet på en bra måte.
Jeg har lært at med litt fantasi kan man få til mange morsomme bilder.


Tema: Venner
Det var ingen spesiell ide til dette bildet, jeg var fokusert på å få et fint bilde av Hilde. Bildet er tatt med speilreflekskamera.
Komposisjonen er grei. Man setter fokus på personen. Den lyse bakgrunnen gjør at hun kommer mer frem i bildet.
Jeg kunne kanskje gått enda nærmere slik ansiktet ble mer i fokus.



Tema: Høst
Ideen var å få til et spennende bilde av tang og tare. Bildet er tatt med speilreflekskamera.
Jeg synes komposisjonen er spennende. Det er et interessepunkt, skrålinjer og bevegelse. Lyset er greit og bringer frem skyggene og formene.
Det jeg kunne gjort annerledes, er at jeg kunne gå litt nærmere slik det ikke ble et så stort, tomt felt øverst på bildet. Jeg har lært at bilder blir interessante ved å gå nærme motivet.

1 kommentar:

Lindas foto sa...

Jeg synest du har fått to flotte vennebilder. det bilde det hun ligger i en kano synest jeg er spennende. det var bra du hadde brukt det gylne snitt og skrålinjer. det at hode hennes var i interressepunktet var bra. det var et bra bilde med både komposisjon og lys.

det første bilde du har i kategorien komposisjon synest jeg var bra. det at bakgrunnen er uskarp er med på å frammheve forgrunnen de, veldi bra synest jeg. Det var bra slik du har tatt bilde, at stålen bøyde seg, dete gjorde at du fike en spennande bevegelse.