onsdag 11. mars 2009

Portrettbilde


Dette portrettbildet ble tatt ute i dagslys. Jeg har redigert bildet litt i Photoshop. Blant annet har jeg gjort tennene hvitere og øynene litt lysere med dogdge-verktøyet. Har også fått litt mer glød i ansiktet ved å gjøre følgende: kopiert bakgrunnen, gått inn på Select og valgt Colour range, i ruten som kom opp valgte jeg hvor stor del av ansiktet jeg skulle jobbe med, så gikk jeg inn på Select igjenn og valgte feather (radius ca. 5) , deretter trykte jeg "epletasten + J " og i fikk huden på et eget layer, så valgte jeg overlay, man kan også bruke soft light, i rullegradinmenyen der hvor layers er, så gikk jeg inn på filter->blur->gaussian blur ( radius ca 25cm). Når man bruker denne metoden for å friske opp litt, kan det være lurt å zoome litt inn slik at ansiktet fyller arket, siden det er bare ansiktet vi skal jobbe med. Jeg har også gjort kontrasten mellom toppen og bakgrunnen mørkere for å fremheve personen.

Ingen kommentarer: