onsdag 18. mars 2009

Dagdrømmer



MITT FAVORITTBILDE
Kategori: Portrett
Bildet er tatt med kompaktkamera. Lyset i bildet er spennende, vi ser tydelig hvor lyset kommer. Lyset skaper også lys/skygge områder i ansiktet. Jeg har redigert bildet i Photoshop. Det er ikke så mye jeg har gjort med det. Jeg har forsterket fargene, lagt et diffust filter over bildet for å skape en litt "drømmende" effekt og så har jeg gjort fargene i bildet varmere. Komposisjonen i bildet fungerer bra med uttrykket i bildet. Personen kommer tydeligere frem ved at bakgrunnen er litt mer diffus. Hun sitter med hodet i et interessepunkt, som igjen gjør bildet interessant. Dette bildet er favorittbildet mitt blant de 10 beste bildene. Jeg liker veldig godt det drømmende uttrykket hun gir, man begynner å lure på hva det er hun drømmer om. Jeg liker også hvordan bakgrunnen er med på få frem det spesielle utrykket. Veldig spennende.

Ingen kommentarer: