mandag 25. mai 2009

Oppsummering Trykk & Foto



FOTO:
I løpet av dette skoleåret har jeg lært utrolig mye om fotografering. Jeg har alltid vært interessert i foto, men har ikke hatt kunnskap nok til å få gode bilder. I faget Trykk & Foto har jeg lært hvordan man får gode og spennende bilder. Det har også vært veldig interessant å lære hvordan Photoshop fungerer. Ved å bruke Photoshop kan du gjøre et kjedelig bilde om til et interessant bilde. Jeg føler også at jeg har fått nok utfordringer innen fotograferingen. Jeg synes undervisningen er variert og spennende. Det var også gøy at vi fikk prøve å ta bilde i studio slik fotografer gjør, og se hvor ulike bildene ble med ulike bakgrunner. Etter dette skoleåret føler jeg at jeg har blitt bedre til å ta bilde og forstår mer om fotografering.

TRYKK:
Vi har også lært en masse innen trykk. Gjennom skoleåret har vi prøvd disse trykketeknikkene: Potettrtykk, Sjablong, Linosnitt og Dyptrykk (Koldnål). Vi startet med potettrykk for å få en forståelse av hva trykking er. Deretter prøvde vi oss på litt mer avanserte trykketeknikker som sjablong og linosnitt. Etterpå prøvde vi oss på koldnål. Jeg synes det var en mer avansert og krevende måte å jobbe på. Jeg føler at det har vært nok utfordringer i faget. Jeg har lært mye om trykking og jeg synes det er en spennede måte å uttrykke seg selv på.

ARBEIDSMETODER:
Jeg synes at det har vært varierte arbeidsmetoder i faget. Det er bra at vi hele tiden har fått varierte oppgaver slik faget ikke har blitt monotont og kjedelig. Jeg synes arbeidsmenden i faget har vært bra. Det er et kjempe kjekt fag å jobbe med og oppgavene har blitt godt fordelt utover hele året. Jeg føler at opplegget har blitt lagt opp slik at det er opp til hver enkelt elev hvor mye du vil lære og utvikle deg. Trykk & Foto er et utrolig spennende fag hvor jeg gladelig gjør en ekstra innsats for.

BLOGGING:
Å bruke blogging i sammenheng med et fag har vist seg å være veldig interessant. Jeg synes det er en spennende måte å uttrykke seg på. Det gjorde det også enkelt å levere inn oppgavebesvarelsene. I begynnelsen var jeg litt skeptisk til dette med å blogge, men det viste seg at det både er gøy og lærerikt.

Ingen kommentarer: